torsdag 15 november 2012

The house

När flytten sker kan väl knappast bloggen heta "ovanpå fiket". Får nog bli en ny tidsera och en ny blogg.
Har fått bilder av mäklaren idag eftersom jag inte hann spara ner dem.
Ett litet hus i skogens slut, med en enorm trädgård/ hästhage. Har stora trädgårdsplaner, längtar efter att se vad som kommer fram, första året kommer det endast bli observationer. Kanske en örtagård, grusgång  och en uteplats med plattor till nästa sommar.

På glänt in i köket, man skymtar den gamla vedspisen, spegeldörren och det gamla platsbyggda köket med en perstorpsbänkskiva....
Två veckor kvar sen är det tillträde, då kommer ni hitta mig brukande och missbrukande vit färg med spärrfunktion, rivandes under plastmattor och antagligen i himmelriket. Skräckblandad förtjusning! Taktvätt, stängsling kommer oxå att få ta sin tid.

Ha en bra kväll!




2 kommentarer:

  1. Åh vad jag längtar efter att få sitta i ditt nya kök och dricka kaffe!! Är så nyfiken att jag knappt kan vänta i två veckor!;)
    kraaam

    SvaraRadera
  2. Hittade hit via Åsa! Här skall jag titta in mer när du målar och fixar! Det blir spännande!! Kram

    SvaraRadera